Czytania liturgiczne

Czytania mszalne na każdy dzień znajdziesz tutaj.
Natomiast krótkie filmy na temat niedzielnych Ewangelii można obejrzeć tutaj.

Nawigacja

Przekaż darowiznę

Darowiznę dla parafii można przesłać elektronicznie:
Serdecznie dziękujemy!

Parafialne konto

Parafia posiada konto nr 61 9085 0002 0000 0016 0179 0001 w Banku Spółdzielczym w Środzie Wlkp.
Można na nie wpłacać darowizny na rzecz kultu religijnego, np. na remont kościoła.

Nasz adres

Aktualni internauci

Biuro Parafialne

Biuro Parafialne czynne:
środy: 9-10, (poza okresem kolędowym 16.30-17.30)
i po Mszy wieczornej;
czwartki i piątki: 9-10
W lipcu i sierpniu:
pn, śr, pt - 7.30
wt i cz - 19.00

Intencje Papieskie

Papież co miesiąc proponuje wiernym konkretną intencję do modlitwy. Intencję na aktualny miesiąc możemy przeczytać tutaj.

Klub Książki

Klub Książki działający w naszej parafii zaprasza w środy w godz. 16.30-17.30. Klub mieści się na I piętrze w domu katechetycznym. Po wakacjach Klub będzie czynny od 22 sierpnia.

Telewizja Lumen

Prognoza pogody

Linki

Janów Podlaski i Warszawa

Ostatni dzień naszej wakacyjnej pielgrzymki rozpoczęliśmy od wizyty w stadninie koni w Janowie Podlaskim. Popołudniu modliliśmy się natomiast w sanktuarium św. Andrzeja Boboli w Warszawie. Późnym wieczorem szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów. Bogu niech będą dzięki za wspaniałe przeżycia! Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

W Janowie, Kobryniu i Brześciu

Wtorek 17 lipca był ostatnim dniem pobytu na Białorusi. Rano odprawiliśmy Mszę św. w sanktuarium św. Andrzeja Boboli w Janowie Poleskim, miejscu jego męczeńskiej śmierci. Następnie udaliśmy się do Kobrynia gdzie znajduje się cmentarz polskich żołnierzy. Późnym popołudniem dotarliśmy do Brześcia gdzie zwiedziliśmy twierdzę oraz modliliśmy się przed obrazem Matki Bożej Brzeskiej (na którą wskazuje z pomnika Lenin). Po trzech godzinach spędzonych na granicy w końcu dojechaliśmy do hotelu w Białej Podlaskiej. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

W Pińsku i Motolu

Poniedziałek 16 lipca rozpoczęliśmy od Mszy św. w katedrze pw. Wniebowzięcia NMP w Pińsku i zwiedziliśmy tę stolicę Polesia. Popołudnie spędziliśmy w Motolu gdzie byliśmy w muzeum białoruskiego Podlasia. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

Żyrowicze i Pińsk

W niedzielę 15 lipca nawiedziliśmy monaster Zaśnięcia NMP w Żyrowiczach. Później zobaczyliśmy ruiny pałacu Sapiechów w Różanej oraz miejsce urodzin i chrztu Tadeusza Kościuszki. Wieczorem przyjechaliśmy do Pińska gdzie zrobiliśmy jeszcze przejażdżkę statkiem po Prypeci. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

Mir, Zaosie, jezioro Świteź

W sobotę 14 lipca odprawiliśmy Mszę świętą w kościele Bożego Ciała w Nieświeżu, gdzie w krypcie spoczywają zmarli z rodu Radziwiłłów. Następnie pojechaliśmy zwiedzić kompleks zamkowy w Mirze oraz miejsce urodzenia Adama Mickiewicza w Zaosiu. Na koniec czekała nas kąpiel w jeziorze Świteź! Chociaż niebo cały dzień było pochmurne a lało tylko wtedy gdy przemieszczaliśmy się autokarem, to na miejscu noclegu zobaczyliśmy jeszcze piękną tęczę. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

13 lipca - Mińsk i Nieśwież

W piątek 13 lipca zwiedziliśmy Mińsk - stolicę Białorusi. Mszę świętą odprawiliśmy w katedrze w Mińsku. Popołudniu pojechaliśmy na dzisiejsze obrzeża Mińska - Kuropaty, gdzie w latach 1930-1941 komuniści rozstrzelali wiele tysięcy "wrogów ludu". Wieczorem dojechaliśmy do Nieświeża gdzie zwiedziliśmy zamek Radziwiłłów. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

Budsław, Postawy, Bracław

W czwartek 12 lipca zrobiliśmy wiele kilometrów. Najpierw pojechaliśmy do Budsławia, największej bazyliki katolickiej na Białorusi, gdzie odprawiliśmy Mszę św. Następnie nawiedziliśmy kościół w Postawach, a kolacja czekała na nas w Brasławiu, pięknym miasteczku otoczonym jeziorami. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

W Nowogródku

W środę 11 lipca byliśmy najpierw w Bohatyrowiczach, miejscu opisanym przez Elizę Orzeszkową w powieści "Nad Niemnem". W południe zwiedzaliśmy dom rodzinny Czesława Niemena, a popołudnie spędziliśmy zwiedzając Nowogródek i modląc się przy sarkofagu z relikwiami 11 męczenniczek Sióstr Nazaretanek rozstrzelanych przez Niemców w 1943 r. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.

Zwiedzając Grodno

We wtorek 10 lipca modliliśmy się najpierw w Sokółce, miejscu cudu eucharystycznego. Po Mszy świętej pojechaliśmy na granicę gdzie odprawa paszportowe trwała półtorej godziny. Popołudnie natomiast spędziliśmy zwiedzając Grodno, miasto gdzie ostatnie lata życia spędziła Eliza Orzeszkowa. Kilka zdjęć można obejrzeć tutaj.